Jak sprawdzić, czy śpisz na dobrym materacu

Nie masz pewności, czy śpisz na odpowiednim dla Ciebie materacu? Sprawdź w warunkach domowych, czy Twój materac sprzyja dobremu odpoczynkowi i dobrze podpiera Twoje ciało. Jak to zrobić?

Można do tego podejść na trzy sposoby:

1. Samo odczucie

Połóż się na wznak na 15-20 minut, zamknij oczy i skup się na odczuciach. Zorientuj się, czy nie bolą Cię plecy na żadnym z odcinków, czy biodra i inne stawy nie są nazbyt ugniecione. Po tym czasie powtórz proces, ale w pozycji bocznej, skupiając się na obręczy barkowej, zastanów się, czy nic Cię nie uciska, czy np. nie drętwieje Ci ręka itd. Zwróć uwagę, czy nie bolą Cię plecy w obrębie klatki piersiowej i lędźwi. Czy biodra teraz nie są uciśnięte. Po tych wszystkich próbach zastanów się, czy coś Cię boli, wyraźnie uciska lub powoduje ogólny dyskomfort? Jeśli tak, to naturalnie należy pomyśleć nad wymianą materaca.

2. Wizualizacja

W tym sposobie wykorzystamy telefon komórkowy. Należy go ustawić na mini statywie lub innej podpórce lub oprzeć o książkę. Należy go usytuować w połowie długości łóżka na stoliku lub komódce. W kadrze powinno znaleźć się całe ciało. Ustawiamy tryb wideo i włączamy nagrywanie. Gdy sprzęt będzie już pracował należy położyć się na łóżku w taki sam sposób jak w opisane wyżej próbie, czyli na plecach, a potem na boku, ale plecami do telefonu. Trzeba poleżeć 1-2 minuty w jednej i drugiej pozycji, a potem sprawdzić ułożenie ciała na nagraniu. Jeśli w pozycji na wznak ciało wyraźnie załamuje się w biodrach, tworząc literę V to znaczy, że materac jest za miękki. Oś ciała, czyli środkowa linia sylwetki powinna być równoległa do powierzchni materaca, nie powinna się w niego zapadać. Jeśli w tej samej pozycji klatka nie jest za bardzo wysunięta do góry, a ręce są pośrodku ciała to oznacza, że powierzchnia jest optymalnie podpierająca.

Dalej w pozycji bocznej należy zwrócić uwagę również na: biodra, czy ciało nie załamuje się w tym miejscu, na klatkę piersiową i łopatki, czy jedna schodzi się pod drugą lub też czy są przekrzywione. W bocznej pozycji należy się przyjrzeć osiom całego ciała, czy linia łącząca raimona jest prostopadła do linii jaką tworzy kręgosłup, który powinien być równolegle ułożony względem powierzchni materaca. To samo tyczy się bioder i ich osi, linia wytyczona z lewego na prawe powinna być prostopadła do materaca. Jednym słowem jeśli osie ramion i bioder nie schodzą się do środka ze sobą niczym domek z kart, a celują niezależnie w sufit to podłoże jest odpowiednio dobrane.

3. Test płaskiej ręki

W pozycji na wznak wsuń otwartą dłoń w przestrzeń ponad biodrami: między materac a Twoje ciało. Odpowiednio dobrany materac pozwoli Ci wsunąć rękę pod plecy, ale z wyczuwalnym lekkim oporem. Jeżeli z łatwością wsuwasz rękę i miejsca między materacem, a Twoimi plecami jest dużo to znaczy, że materac nie podpiera Twojego ciała i jest za twardy. Jeżeli natomiast ciało zbyt mocno zapada się w za miękki materac, wówczas ciężko będzie Ci wsunąć rękę. Pamiętaj, że zbyt miękki materac też nie jest dobry, po wygina Twoje ciało i sprawia, że nie jest ono ułożone w prostej linii.

Nie jesteś pewien, czy śpisz na dobrym materacu?

Jeżeli nadal nie masz pewności, czy śpisz na odpowiednim materacu lub wręcz przeciwnie - jesteś pewien, że Twój materac nie jest dla Ciebie odpowiedni? Skontaktuj się z nami, chętnie Ci doradzimy i pomożemy w wyborze modelu, który zapewni zdrowy i komfortowy sen.

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień

Zarejestruj się

Juz posiadasz konto?
Logowanie Lub Resetowanie hasła