Kobieta praktykuje ćwiczenie przed snem

Ćwiczenie przed snem

Ćwiczenie przed snem – czy jest zdrowe i jakie daje efekty?

Lubisz wieczorne treningi? Z tego artykułu dowiesz się, czy ćwiczenie przed snem jest zdrowe. Wyjaśnimy Ci również, jak taki trening wpływa na sen oraz w jaki sposób powinno się go wykonywać.

Na pewno wiesz, jak ważna jest regularna aktywność fizyczna. Podobnie jak zbilansowana dieta i odpowiednia ilość snu, pozwala utrzymać zdrowy tryb życia oraz dobre samopoczucie. Nie każdy jednak ma czas na codzienny trening. Natłok obowiązków uniemożliwia wygospodarowanie czasu na aktywność fizyczną w ciągu dnia. Wiele osób dopiero wieczorem znajduje chwilę dla siebie. Ten wolny czas to dobra okazja na chociażby krótki trening. Pojawia się jednak pytanie, czy ćwiczenia przed snem są zdrowe?

Czy można ćwiczyć przed snem?

Wokół wieczornych treningów krąży wiele mitów. Szukając informacji na ich temat, można napotkać niepotwierdzone naukowo wzmianki głoszące, iż nie można ćwiczyć już 3 h przed snem. Liczne badania dowodzą jednak, że teorie te nie są prawdziwe.

Świetnym przykładem na to jest doświadczenie przeprowadzone w 2013 roku przez National Sleep Foundation. Badania wykonano na grupie 1000 Amerykanów, którzy uprawiali aktywność fizyczną o różnych porach dnia. Według wyników doświadczenia, 83% badanych stwierdziło, że poprawiła się jakość ich snu. Jedynie 3% zgłosiło trudności z zasypianiem.

Jak zatem widzisz, nie ma żadnych przeciwwskazań do tego, aby robić trening przed snem. Jeśli mimo wszystko obawiasz się, że po wieczornych ćwiczeniach będzie trudno Ci zasnąć – potrenuj nie później niż godzinę przed spaniem.

Pamiętaj również, aby ćwiczenie przed snem nie było zbyt intensywne. Jeśli się przemęczysz, Twój organizm będzie potrzebować dłuższej chwili na uspokojenie się. W takim wypadku rzeczywiście mogą pojawić się trudności z zaśnięciem. Aktywność fizyczna musi być zatem dopasowana do Twoich możliwości.

Przeczytaj również: Jaki jest Twój chronotyp snu? Test

Kobieta praktykuje trening przed snem

Ćwiczenie przed snem – efekty

Teraz wyjaśnimy Ci, jakie efekty dają ćwiczenia przed snem. Po pierwsze, jak każda aktywność fizyczna, pozwalają zadbać o sylwetkę i utrzymać dobry stan zdrowia. Jest tak oczywiście tylko wtedy, jeśli trenujesz regularnie. Systematyczność to podstawa, dlatego rób kilka razy w tygodniu dłuższe treningi lub krótsze każdego dnia.

Jakich jeszcze skutków wieczornych ćwiczeń możesz się spodziewać? Taki trening może pomóc Ci w zasypianiu. Jeśli lekko zmęczysz się przed snem, Twój organizm będzie szybciej potrzebował odpoczynku. Dzięki temu łatwiej zaśniesz. Jak już wspominaliśmy, nie może to jednak być zbyt intensywna aktywność.

Ponadto trening przed snem to dobry sposób na oderwanie się od codziennych problemów. Jeśli jesteś narażony na duży stres, aktywność fizyczna pozwoli Ci na chwilę relaksu i skupienia się tylko na sobie. Dzięki temu uspokoisz się i lepiej zaśniesz.

Sporym plusem wieczornych treningów jest również brak presji czasu. O tej porze nie musisz się już nigdzie śpieszyć. Możesz spokojnie wykonać wszystkie ćwiczenia i skupić się na ich dokładnym wykonaniu. Dzięki temu, taki trening będzie bardziej efektywny.

Sprawdź także: Higiena snu – co to jest?

Mężczyzna ćwiczy przed snem

Trening przed snem – jak powinien wyglądać?

Wiesz już, że wieczorne ćwiczenia mogą mieć wiele pozytywnych skutków. Jak jednak powinien wyglądać taki trening? Podpowiemy Ci, jaka aktywność będzie odpowiednia o tej porze.

Spacer

Krótka przechadzka przed snem to bardzo dobry pomysł na wieczorny trening. Będzie szczególnie trafnym rozwiązaniem dla osób nieprzepadających za wymagającą aktywnością fizyczną. Spacer nie musi być długi. Nawet 15 minut przechadzki na świeżym powietrzu może pozytywnie wpłynąć na jakość Twojego snu. Ponadto, na wieczorny spacer możesz wybrać się z rodziną lub przyjaciółmi. Wspólna aktywność z pewnością będzie przyjemniejsza.

Bieganie

Dla osób preferujących bardziej intensywny trening dobrym rozwiązaniem będzie bieganie przed snem. Jogging zdecydowanie bardziej niż spacer przyczynia się do budowania kondycji fizycznej. Nie musi to być długi bieg. Możesz jednak stopniowo zwiększać dystans swoich tras.

Joga

Joga to dobry sposób na rozciąganie przed snem. Istnieją różne typy jogi. Mogą to być sesje wzmacniające, relaksacyjne, rozciągające lub pomagające na ból pleców. Gimnastyka przed snem w postaci jogi to zatem odpowiedni trening dla wszystkich, którzy spędzają całe dnie przed komputerem.

Siłownia

Wiele siłowni działa do późnych godzin wieczornych. Jeśli zatem wolisz treningi z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, możesz spokojnie wybrać się o późnej porze na siłownię. Ćwiczenia przed snem na odchudzanie pozwolą Ci zadbać o sylwetkę oraz poprawić jakość swojego snu.

Zobacz również: Domowe sposoby na sen

Kobieta wykonuje ćwiczenia przed snem

Zdrowy sen po wieczornym treningu

Po wieczornej aktywności fizycznej niezwykle ważny jest odpowiedni wypoczynek. Warto zatem zadbać o komfortowe warunki, aby spokojnie spać po każdym treningu. Podstawą zdrowego snu jest wygodny materac. Jeśli więc aktualnie szukasz odpowiedniego dla siebie – zajrzyj do SypialniPlus. Znajdziesz u nas wiele modeli materacy, które pozwolą Ci wygodnie spać.

Na początek chcemy zaproponować Ci materac Hilding MAKARENA. Produkt ten ma właściwości prozdrowotne, dzięki czemu zyskał status wyrobu medycznego. Materac z jednej strony pokryto warstwą termoelastyczną, która dopasowuje się do kształtu sylwetki. Z drugiej strony umieszczono nieco twardszą piankę lateksową. Takie rozwiązanie pozwoli Ci dopasować materac do swoich preferencji.

Kolejna propozycja to materac Hilding BOOGIE. Model ten ma kilka warstw. Pierwsza z nich to pianka wysokoelastyczna o 7 różnych strefach twardości. Następnie użyto warstwy lateksowej o właściwościach antybakteryjnych. Powierzchnię materaca pokryto powłoką chłodzącą, która ułatwi Ci zasypianie.

Następny materac to model Hilding CONGA. Ma 7 stref twardości, dzięki czemu dobrze podpiera ciało. Powstaje z 4 rodzajów pianki, w tym termoelastycznej i chłodzącej. Dzięki temu łagodzi bóle kręgosłupa i karku oraz rozluźnia mięśnie. Jeśli zatem wykonujesz ćwiczenia przed snem na odchudzanie, ten materac umożliwi Ci szybką regenerację.

Kolejną propozycją jest materac Hilding MODERN. Składa się z kilku warstw pianek o różnych właściwościach. Pianka hybrydowa zapewnia dobre podparcie ciała, zachowując przy tym elastyczność. Z kolei pianka wysokooelastyczna umożliwia dobrą wentylację.

Chcemy Ci również zaproponować materac Foam Royal MED MEDICO. Produkt uzyskał certyfikat Oeko-Tex potwierdzający bezpieczeństwo tego modelu dla alergików. Składa się z dwóch typów pianki – pierwsza z nich zapewnia elastyczność i sprężystość. Druga natomiast powoduje, że materac dopasowuje się do ciała pod wpływem jego temperatury.

Mamy dla Ciebie jeszcze jedną propozycję. Tym razem będzie to materac SleepMed HYBRID SUPREME. Jest to wyrób medyczny, który zapewnia wysokiej jakości wypoczynek. Ma wkład z 7-strefowej sprężyny dopasowującej się do budowy ciała. Składa się również z kilku warstw pianek wysokoelastycznych i termoelastycznych. Dzięki nim dobrze podpiera ciało oraz niweluje nacisk zwrotny.

Sprawdź także: Jak sprawdzić, czy śpisz na dobrym materacu?

Kobieta praktykuje rozciąganie przed snem

Trenuj wieczorem i śpij zdrowo!

Wyjaśniliśmy Ci już, czy można ćwiczyć przed snem. Nie ma żadnych przeciwwskazań do takiego treningu, o ile tylko nie jest zbyt intensywny. Gimnastyka przed snem może mieć wiele pozytywnych skutków. Brak pośpiechu na wieczornym treningu pozwala wykonywać ćwiczenia dokładniej, przez co mogą przynieść lepsze efekty. Ponadto, trening przed snem pozwoli Ci się zrelaksować. Może również poprawić jakość Twojego snu.

Jaki trening wykonać wieczorem? Wybór zależy od Twoich potrzeb. Może to być krótki spacer. Dobrym rozwiązaniem jest również bieganie przed snem. Dla osób szczególnie narażonych na stres polecamy jogę. Rozciąganie przed snem pozwoli Ci na chwilę relaksu. Możesz również wykonywać trening na siłowni. Pamiętaj, aby dostosować intensywność ćwiczeń do swoich możliwości.

Nie zapominaj również o właściwej regeneracji po treningu. Zadbaj o komfortowe warunki do snu z SypialniąPlus! Znajdziesz u nas wygodne materace, dzięki którym zrelaksujesz się po wieczornych ćwiczeniach i spokojnie prześpisz całą noc. Sprawdź naszą ofertę i znajdź materac odpowiedni dla siebie!

    • -38%

    Materac Hilding BOOGIE

    dla osób z bólem kręgosłupa ● dla par ● dla par o dużej różnicy wagowej ● dla osób cięższych ● dla alergików ● pianka chłodząca ● dla aktywnych ● 7 stref twardości

    2 639,00 zł Od 1 636,00 zł
    5
    • -38%

    Materac Hilding CONGA

    dla aktywnych ● dla par ● dla par o dużej różnicy wagowej ● dla osób cięższych ● dwie twardości ● pianka visco ● 7 stref twardości

    1 879,00 zł Od 1 165,00 zł
    8
    • -38%

    Materac Hilding MAKARENA

    wyrób medyczny ● dwie twardości ● dwa różne komforty snu ● dla osób o dużej różnicy wagowej ● dla osób z bólem kręgosłupa ● dla alergików ● 500 sprężyn na m2

    2 379,00 zł Od 1 475,00 zł
    6
  • Materac Foam Royal MED MEDICO

    Materac Royal Med Medico marki Foam Royal to materac medyczny o średnim stopniu twardości. Bazę materaca stanowi 7 cm pianki wysokoelastycznej Platinum Foam, a na warstwę wierzchnią składa się 8 cm pianki termoelastycznej Fit Foam. Materac dostępny w promocji

    Od 1 592,00 zł
    3
    • -25%

    Materac SleepMed HYBRID SUPREME

    Materac SleepMed Hybrid Supreme jest luksusowym rozwiązaniem dla najbardziej wymagających śpiochów. Dzięki jego unikatowej konstrukcji możesz dopasować twardość materaca aż na 4 sposoby. Materac objęty jest promocją

    2 299,00 zł Od 1 724,00 zł
    5

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień

Zarejestruj się

Juz posiadasz konto?
Logowanie Lub Resetowanie hasła